Мета створити умови для розвитку самореалізації творчої особистості вихователя, який здатних до організації та проведення занять з художньої праці в закладах дошкільної освіти; до створення умов для гармонійного художньо-естетичного розвитку особистості дитини дошкільного віку.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- загальні закономірності фізичного, психічного та соціального розвитку дитини дошкільного віку в трудовій діяльності;
- мету, завдання, зміст, форми та методи трудового виховання дітей;
- специфіку відображення предметів і об’єктів діяльності в художньому конструюванні;
- види, типи і способи конструювання;
- походження, види та властивості матеріалів, технологічні операції їх обробки різними інструментами;
- особливості розвитку у дітей дошкільного віку художніх і конструктивних умінь і навичок;
- зміст комплексних та парціальних програм навчання і виховання дітей дошкільного віку;
- різновиди форм організації праці дітей;
- специфіку заняття з художньої праці, його структуру;
- особливості та методику навчання обробці різних матеріалів та керівництва художньою працею дошкільників;
- правила техніки безпечної роботи з інструментами;
- шляхи виявлення та формування творчих умінь дітей в процесі роботи з різними матеріалами.
вміти:
− визначати та фіксувати рівень розвитку трудових умінь дітей; передбачати шляхи залучення дітей до трудової діяльності;
- формувати у вихованців елементарні уміння культури праці;
- виховувати самостійність, ініціативу, працелюбність;
- застосовувати технологію обробки різних матеріалів;
- взаємо пов’язувати матеріал, колір, форму і декорування виробу;
- враховувати під час виготовлення виробу зв'язок характеру його конструкції з функціональним призначенням;
- здійснювати спостереження за дитиною в процесі художньої праці під час організованої та вільної діяльності;
- аналізувати продукти дитячої творчості;
- створювати навчально-розвивальне середовище та умови для всебічного художнього розвитку дошкільників;
- ефективно застосовувати різні методи і прийоми керівництва творчою діяльністю дітей, забезпечуючи планомірне ускладнення змісту і форм роботи.
сформовані/закріплені компетентності:
- здатність організовувати освітній процес у закладах дошкільної освіти з використанням сучасних засобів, методів, прийомів, технологій;
- здатність здійснювати методичний супровід освітньої діяльності закладу дошкільної освіти;
- здатність до психолого-педагогічного керівництва особистісним розвитком дітей раннього і дошкільного віку, зокрема, дітей з особливими освітніми потребами;
- здатність генерувати нові ідеї (креативність).
- здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Teacher: Наталія Валеріївна Котелянець