Опис дисципліни |
|
Назва дисципліни |
Актуальні проблеми адміністративного права та адміністративної реформи в Україні |
Статус |
Нормативна |
Рівень вищої освіти |
Третій (освітньо-науковий рівень) |
Курс, семестр |
2 курс, 3 семестр |
Обсяг кредитів, годин (з них: лекційні/практичні) |
3 кредити, 90 (14/14) |
Підсумковий контроль |
Екзамен |
Кафедра, яка забезпечує викладання |
Державно-правових дисциплін та адміністративного права. |
Викладач: ПІБ, науковий ступінь, вчене звання |
Соболь Євген Юрійович, доктор юридичних наук, професор |
Анотація |
|
Зміст дисципліни |
Тема 1. Теоретико-правові основи розвитку теорії адміністративного права. Тема 2. Доктринальні засади щодо концепції адміністративно-правової реформи. Тема 3. Актуальні питання реформування публічної служби в Україні. Тема 4. Специфіка адміністративної діяльності публічних органів влади. Тема 5. Актуальні проблеми надання адміністративних послуг в Україні. Тема 6. Особливості захисту приватної особи у сфері публічного адміністрування. Тема 7. Актуальні проблеми адміністративної відповідальності. |
Чому це цікаво/треба вивчати |
Вивчення даної дисципліни сприятиме поглибленню аспірантами науково-теоретичних та практичних знань у сфері адміністративного права та виокремленню і аналізу основних проблем, що виникли на терені реформування адміністративного права та впровадженні ключових положень адміністративної реформи. |
Компетентності |
- Інтегральна компетентність – (ІК):. Здатність розв’язувати комплексні проблеми у галузі адміністративного права, а також дослідницько-інноваційної діяльності, застосовувати сучасну методологію наукових досліджень у галузі адміністративного права. - ЗК1. Здатність до абстрактного, логічного, критичного мислення, аналізу та синтезу, узагальнення та систематизації. - ЗК2. Здатність до пошуку інформації з різних джерел, її обробка та використання. - ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою усно та письмово. - ЗК4. Здатність генерувати ідеї, формувати обґрунтовані судження, здійснювати вибір, приймати неупереджені та умотивовані рішення, брати участь в аргументованій дискусії. - ЗК6. Здатність планувати та організовувати діяльність, розподіляти час, розуміти важливість дедлайнів, працювати самостійно, дисципліновано, добросовісно, пунктуально, відповідально, безпечно. - ЗК8. Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення в особистісній та професійній сферах. - СК1. Здатність проводити дослідження на високому науковому рівні, застосовувати сучасну методологію науково-правових досліджень, у тому числі методи, специфічні для досліджень у певних галузях юридичної науки. - СК2. Здатність виявляти актуальні проблеми у галузі адміністративного права та досліджувати/ розв’язувати їх з урахуванням сучасних адміністративно-правових концепцій і доктрин, розширювати і переоцінювати вже існуючі знання і професійну практику. - СК3. Здатність демонструвати авторитетність, інноваційність, високий ступінь самостійності при проведенні досліджень. - СК4. Здатність проводити аналіз та інтерпретувати наявні наукові результати з подальшим використанням для вирішення завдань наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК5. Здатність використовувати набуті теоретичні знання про наукові теорії, концепції та доктрини, а також практичні уміння і навички при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК6. Здатність використовувати міжнародні та вітчизняні нормативно-правові акти, судову практику, прецедентну практику ЄСПЛ у процесі проведення наукового дослідження, у професійній діяльності. - СК8. Здатність дотримуватися вимог академічної та професійної доброчесності. - СК9. Здатність комунікувати з питань, що складають сферу наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством у цілому. |
Чому можна навчитися (результати навчання) |
У результаті опрацювання змісту навчальної дисципліни аспірант повинен продемонструвати наступні програмні результати навчання (ПРН): - ПРН1. Знати та використовувати сучасну методологію науково-правових досліджень, у тому числі методи, специфічні для досліджень у галузі адміністративного права. - ПРН4. Знати актуальні концепції і доктринальні положення адміністративного права, адміністративно-деліктного права, засади діяльності органів публічної влади, публічного адміністрування. - ПРН5. Поглиблювати й переоцінювати вже існуючі знання і професійну практику, інтерпретувати ці знання у контексті досліджуваної проблеми та репрезентувати власне бачення шляхів її розв’язання. - ПРН6. Використовувати теоретичні наукові положення для підвищення ефективності практичної діяльності органів публічної адміністрації. - ПРН7. Проводити аналіз нормативно-правових актів, надавати рекомендації щодо їх удосконалення, розробляти проекти нормативно-правових актів при проведенні наукового дослідження, у професійній діяльності. - ПРН8. Збирати інформацію з різних джерел, проводити її критичний аналіз та відбирати матеріали, необхідні для виконання завдань дослідження, професійної діяльності. - ПРН9. Використовувати сучасні програмні продукти у сфері правничих технологій, інтегровані бази даних у галузі права. - ПРН12. Знати та доцільно/професійно використовувати категоріально-понятійний апарат сучасної юридичної науки. - ПРН13. Брати участь у науковій дискусії, використовувати глибокі знання про предмет дослідження, а також міждисциплінарні знання, для належного обґрунтування й переконливого аргументування власної наукової позиції. - ПРН19. виконувати вимоги академічної та професійної доброчесності. |
Види навчальної діяльності |
лекції, практична робота, командна робота |
Критерії оцінювання |
ECTS |
Web-посилання на силабус навчальної дисципліни на веб-сайті університету |
https://www.cuspu.edu.ua/ua/kafedra-derzhavno-pravovykh-dysytsyplin-ta-administratyvnoho-prava/navchalno-metodychne-zabezpechennia/doktor-filosofii |
- Викладач: Соболь Євген Юрійович