Метою вивчення курсу «Психологія» є формування у студентів системи знань про психологічні особливості людини як об’єкта педагогічної та суб’єкта учбової діяльності, розуміння ними складного психічного і духовного життя дитини, самовдосконалення і самовиховання майбутніх учителів як фахівців-професіоналів.
Завданнями курсу є:
-
формувати у студентів уявлення про природу суб’єктивної реальності людини, про структуру особистості, умови функціонування і розвитку психічних процесів;
-
сприяти набуванню знань майбутніх педагогів про умови і механізми розвитку дитини на різних етапах онтогенезу, про особливості створення спеціальних умов для розвитку школярів, про організацію навчально-виховного процесу з урахуванням специфіки вікового розвитку учнів;
-
формувати знання про фундаментальні психологічні структури, про становлення особистості в її діяльнісних, суспільних і свідомих вимірах;
-
формувати уміння у майбутнього педагога проводити психологічні дослідження психічних процесів, визначати рівень розвитку особистості дитини на кожному віковому етапі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати:
-
предмет, завдання, методи психологічної науки;
-
закономірності перебігу пізнавальних, емоційних, вольових психічних процесів;
-
класифікації психічних явищ, особливості та властивості психічних функцій;
-
психологічні особливості спілкування, міжособистісних взаємин, основи конфліктології;
-
основні теорії психічного розвитку дитини;
-
закономірності психічного розвитку людини від народження до періоду юності, а також особливості психічного розвитку дорослої людини;
-
психологічні закономірності навчання, виховання зростаючої особистості;
-
психологічні особливості педагогічної діяльності учителя;
вміти:
-
застосовувати психологічні методи для вивчення психологічних особливостей людини: спостереження, психодіагностичні методи;
-
самостійно опановувати психологічну літературу з тем курсу;
-
пояснювати різноманітні явища у психічній реальності людини;
-
аналізувати ситуацію розвитку та особливості психічного розвитку дітей у різні періоди дошкільного і шкільного життя;
-
виявляти причинно-наслідкові зв’язки між поведінковими виявами школярів та особливостями соціокультурного середовища, що їх оточує;
- застосовувати методи і методики для дослідження психічних особливостей людини; застосовувати знання з психологічних основ навчання і виховання у роботі зі школярами.
Форма підсумкового контролю – екзамен.