Метою викладання навчальної дисципліни «Психологія фізичного виховання та здоров’я» є вивчення сутності та психологічних закономірностей процесів навчання та виховання у процесі фізкультурної і спортивно-педагогічної діяльності, використання досягнень усіх галузей психології для удосконалення педагогічної практики.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологія фізичного виховання та здоров’я» є:
-
засвоєння структури предмета «Психологія фізичного виховання та здоров’я»;
сприяння формуванню світогляду у майбутніх вчителів фізичного виховання, їх особистісному зростанню;
-
засвоєння студентами знань методології психології, закономірностей розгортання психічних явищ, морального і психічного розвитку школярів, формування шкільних колективів на заняттях фізичної культури;
-
формування в студентів прикладних умінь щодо застосування знань з психології в практиці педагогічної діяльності, а саме аналізувати педагогічні ситуації, проникати у внутрішній світ учнів, використовувати психологічні знання в практиці спілкування, навчання і виховання;
-
формувати творчий підхід до своєї професії у студентів факультету фізичного виховання;
знати:
-
предмет, об’єкт і завдання курсу «Психологія фізичного виховання та здоров’я»;
-
методи психолого-педагогічної діагностики учнів та вчителів фізичної культури;
-
основні механізми і закономірності процесів навчання і виховання школярів на уроках фізкультури;
-
ознайомитись із особливостями педагогічної діяльності вчителя фізичної культури, педагогічного спілкування тощо;
уміти:
-
складати психолого-педагогічну характеристику особистості учня та учнівського колективу;
-
складати психолого-педагогічний аналіз уроку;
-
володіти системою психолого-педагогічних методів дослідження;
-
дати кваліфікований висновок про рівень психологічної вихованості особистості учнів, рівень пізнавальної активності дітей, сформованість мотиваційної сфери школярів;
-
правильно підбирати способи психологічного впливу на особистість, враховуючи її індивідуальні відмінності;
-
аналізувати діяльність вчителя фізкультури;
-
розв’язувати конфліктні ситуації в учнівських та педагогічних колективах.
Форма підсумкового контролю – залік.